علامه حلی مینویسد: لطفِ بودن امامت، منوط به تمام بودن امور سهگانهی زیر است:
|
علامه حلی مینویسد: لطف بودن امامت، منوط به تمام بودن امور سهگانهی زیر است: 1. خلق امام و مجهز نمودن وی به قدرت، علم و نصّ بر اسم و نصب آن؛ 2. قبول امامت و تحمل آن از طرف امام؛ 3. |
|
دلایل حقانیت شیعه نسبت به سنی چیست؟ درپاسخ و روشن شدن مسئله، مطالبی را با تکیه بر آیات قرآن و احادیث اهل سنّت دررابطه بحث امامت تقدیم می کنیم، تا ملاحظه کنید که حقّ به چه روشنی است و اینها چه حقیقت روشنی را انکار می کنند … |
|
۱ـ امامت با صراحت در قرآن آمده، لذا تمام مسلمین ـ اعمّ از شیعه و سنّی ـ قائل به وجوب وجود امام هستند. اختلاف شیعه و سنّی در وجوب وجود امام نیست، بلکه در اوصاف امام و مصداق امام است. |
|
↑اخلاق در قرآن، ج۳، ص۱۳۳. در محاورات افلاطون آمده است که سوفسطائیان به خشایارشاه حق دادهاند که از ایران لشکر کشید و یونان را شکست داد؛ زیرا او فرد قدرتمندی بود… |
|
5ـ پشنهاد شورای نگهبان قانون اساسی به این ترتیبی است که تدوین شده «ضرره اکثر من نفعه» ضررش بیشتر از نفعش است و به اصلی که در قانون اساسی سابق در موضوع بودن پنج نفر از علماء طراز اول در مجلس … |
|
همسرم، تمام کسانی که در آن مجلس بودند، در آبادی از دنیا رفتند و جز من که در این بیابان دست به گریبان مرگ هستم، کسی باقی نمانده است؛ مواظب راه باش که سخن پیامبر صحیح است. در همین حال بود که ناگاه … |
برچسبها:چرا در قرآن نامی از امامت برده نشده است, دلایل حقانیت شیعه - پرسمان, دلایل عقلی ضرورت وجود امام | شیعه شناسی, سیره علوی(بوستان نهج البلاغه), عدل - امامتپدیا دانشنامهٔ امامت و ولایت, مشروح مذاکرات تدوین قانون اساسی در 1358